Medewerkers- en cliënttevredenheid

Werkplezier en leefplezier staan bij ons hoog in het vaandel.

  1. Home
  2. Woonzorgnet
  3. Tevredenheid

Tevredenheid van medewerkers en cliënten

Werkplezier en leefplezier staan bij ons hoog in het vaandel. Ideeën en feedback van onze medewerkers en cliënten zijn onmisbaar en vormen de basis voor Woonzorgnet om te groeien en te ontwikkelen. Hiervoor meten wij regelmatig de tevredenheid. Door de hoge response ontstaat er een zeer reëel beeld over de waardering van zowel cliënten als medewerkers. 

Cliënttevredenheidsonderzoek

Jaarlijks meten wij de cliënttevredenheid (CQ-i). Het algemene cijfer in 2022 wat cliënten voor de ondersteuning bij Beschermd wonen aan Woonzorgnet geven is een 7,7. Voor de ambulante begeleiding is dit een 8,4. Bewoners en ambulante cliënten waarderen de dienstverlening van Woonzorgnet wederom hoog.

De score wordt gebaseerd op de volgende elementen:

  • Bereikbaarheid van de begeleider 
  • Informatievoorziening
  • Inspraak en keuzevrijheid
  • Omgang met uw begeleider
  • Deskundigheid begeleider
  • Veranderingen in klachten en functioneren
  • Woon- en leefomstandigheden
  • Aanbod van activiteiten/aanbod voor maatschappelijk herstel
  • Informatie-uitwisseling tussen zorgverleners
  • Algemene mening.
  Beschermd Wonen Ambulant
2022 7,7 8,4
2021 7,6 8,7
2020 7,7 8,0
2019 7,5 7,9

 

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Eens per twee jaar wordt er een uitgebreid medewerkerstevredenheidonderzoek gehouden.Wij zijn trots dat onze medewerkers Woonzorgnet beoordelen met een 7,8. Thema’s als bevlogenheid, betrokkenheid, werkgeversschap en efficiëntie kwamen hierbij aan bod. Dankzij dit mooie cijfer behoort Woonzorgnet wederom bij de Beste Werkgevers van Nederland, die vanaf nu de naam 'World class Workplace' draagt. 

De beste werkgeversscore is gebaseerd op 6 elementen:

  • Werkgeverschap
  • Organisatietrots
  • Organisatierichting
  • Waardering
  • Werktrots
  • Benutten van talent

Klachtenregeling 

Woonzorgnet doet haar uiterste best om de ondersteuning en begeleiding in goede banen te leiden. Het kan voorkomen dat er toch iets is waar je niet tevreden over bent. Dat noemen we een klacht. Meer informatie >

Woonzorgnet regio’s